lördag 28 september 2013

Fram och motgångar !


Jag och min häst Amelia, hade det väldigt tufft när jag precis hade köpt henne. Hon var/är ganska svår riden, och då hade jag inte kunskapen att kunna reda ut det. Ett tag gick varenda träning åt pipsvängen, då var det inte alls roligt att åka och träna. Eftersom att jag visste redan innan att det skulle gå dåligt !

Så tillslut så ringde mamma min tränare och sa att jag behövde hjälp med Amelia, och när jag tränade då så gick det genast mycket bättre. Så tog jag med mig vad jag lärt mig, och gjorde samma sak hemma och då gick det jättebra. Så jag tränade en gång i veckan ett tag där,  det gick jättebra. 
Men jäklar vad jag har fått kämpa för att komma dit där jag är nu, man ska aldrig någonsin ge upp utan kämpa på. 
Nu tränar jag varannan vecka, jag har även märkt stor skillnad på tävling jag får högre procent nu än förut. Ge aldrig upp! :)

Dagens hiss: Fint väder

Dagens diss: ingen diss idag :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar