tisdag 25 mars 2014

Mina tankar om killar som rider!

Jag tycker inte det är konstigt alls, det är lika normalt som tjejer som rider.
Det är många killar som slutar rida för att dom blir mobbade för det, men tjejer  kan faktiskt också bli mobbade för det.

Jag tycker det är fel att killar ska bli mobbade för att dom rider, eller att dom inte vågar börja för att dom är rädda för att bl.a deras vänner ska lämna/mobba dom. 
Men alltså jag förstår inte varför vissa tycker att det är konstigt att killar rider, då borde fler tjejer också bli mobbade för att dom rider. 
Om någon av mina killkompisar skulle bestämma sig för att börja rida, då skulle jag bara tycka att det var roligt och hjälpa honom istället för att mobba honom. Vare sig jag själv hade varit intresserad av hästar eller inte så hade jag stöttat honom, vilket beslut han än tog om det nu var att te:x rida. 

Jag menar att det är många som tycker det är töntigt/fånigt att rida, men då är det ju minst lika töntigt/fånigt att te:x springa och jag en boll med eller utan en klubba. Jag har många kompisar som spelar fotboll och även pingis faktiskt, varken jag eller någon annan dömer dom för det.


Både killar och tjejer särskilt killar MÅSTE stå upp för sig själva när dom vill göra något som kanske inte är bland dom populäraste sporterna. 

Om det är en kille som vill börja rida, GÖR då det, är det någon som dömer dig/er sätt ner foten och SÄG ifrån gör det du känner för. 

LÅT INTE NÅGON ELLER NÅGRA PÅVERKA DIG OCH DINA BESLUT, GÖR VAD DU SJÄLV KÄNNER FÖR!!!!


Och dom kan även bli väldigt framgångsrika, som sagt det är viktigt våga gå sin egen väg! :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar