söndag 23 juni 2013

Mitt intresse förutom hästarna !

Mitt andra intresse är att sjunga, jag älskar det tror att jag sjunger hyfsat bra i alla fall. När jag blir stor tror jag att jag ska spela in lite egna låtar, som jag kan ha och lyssna på. Kanske skriva några själv vem vet ? När jag sjunger eller lyssnar på min favoritlåt så blir jag alltid på ett toppen humör ! Jag sjunger säkert 5 gånger per dag, jag blir så glad av det. jag hoppas att jag någon gång i framtiden kommer att få stå på en scen och sjunga inför publik, det hade varit riktigt roligt !



Tidigare idag så var jag i ridhuset med Amelia, det gick superbra. Hon var väldigt pigg idag, men det gör inget. När jag rider så brukar jag mjukgöra och förböja hästen så att den blir mjuk och följsam. 
Det gäller även att man är mjuk och följsam själv, jag brukar variera så att man gör olika saker hela tiden te x sidvärtsrörelser, halt, övergångar, tempoväxlingar, rida över bommar och mycket mer så att hästen ska vara alert hela tiden. och inte tröttna både hästen och ryttaren ska ha roligt och samarbeta tillsammans. 
Jag varierar min ridning mycket, jag rider ut i skogen, hoppar, promenerar, låter henne vila 1- 2 dagar. 
När jag är i ridhuset så gör jag inte markarbete hela tiden, ibland så hopptränar jag, och busar lite med henne, jag ska även börja med något som heter frihetsdressyr, som skapar ett starkare band mellan häst och ryttare. 
Hästen är ju ett flockdjur och jag som ägare är Amelias flock, om hon blir rädd ska hon fly till mig inte från mig. Och om hästen flyr från dig, eller om den är svår att ta in från hagen mm.. Så kan man träna frihetsdressyr. Men man kan även träna det för att göra något nytt, och skapa det band som man redan har med hästen kan man göra ännu starkare ! 


HA EN FORTSATT TREVLIG EFTERMIDDAG ALLA !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar