söndag 30 juni 2013

Wihoo !!


Idag fick jag reda på att min moster kommer ner hit från Stockholm, på tisdag. 
Det ska bli jätteroligt, hon är så himla snäll och rolig ;) 
När jag är i Stockholm så bor jag alltid hos henne, hon har det väldigt fint hemma hos sig och en mysig liten trädgård. 

Annars så har det inte hänt särskilt mycket idag, förutom att det var några som var  här och prov red min älskade Cilla ( en ponny som jag har haft i 4 år) Men jag tyckte inte så mycket om dom,  dom var inte riktigt i min smak säger man så ?.. ;) 

Träningstips

När man försöker få hästen i form, och den stretar emot så ska man inte dra ner den för då blir den bara spänd. 
Men däremot så kan man rida volter, serpentinbågar göra sidvärtsrörelser för det gör att hästen blir mjuk och följsam, och då går den oftast i form av sig själv. Och när den väl går i form så kan man lägga ner formen och ta upp den igen för att se om hästen fortfarande är mjuk i munnen. Men det gäller även att man själv är mjuk och följsam !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar