tisdag 12 november 2013

Vad tycker jag om skolan ? och lite annat :)


Innan tyckte jag att skolan var ganska rolig, roliga ämnen mycket raster osv... Men nu när jag började 8:an har jag ändrat min åsikt om det. Nu tycker jag att skolan är riktigt tråkig, vi har inga roliga lektioner och i princip bara 5 minuters raster max 15 min. Det är bara på torsdagar som vi har 3 timmars håltimme, vilket jag tycker är lite väl länge. Jag tycker hellre att dom kunde delat upp dom tre timmarna istället så får vi fler lite längre raster :) 

Alltså jag förstår självklart att skolan är viktig, men jag tycker att den är väldigt tråkig. Vi går länge om dagarna och har lektionerna i princip direkt efter varandra då blir ganska uttråkad. Det är tur att jag har mina fantastiska vänner som gör att skolan blir lite roligare ! 

Men vi har väldigt bra lärare och det är ju bra, den enda lektion som jag tycker är rolig är idrott. 
Jag tycker det är riktigt roligt för att jag gillar att röra mycket på mig. Och vi har en väldigt bra idrottslärare som vet vad han pratar om, vilket gör det ännu roligare ! 

Jag längtar riktigt mycket till jag börjar på gymnasiet, jag ska gå inriktning hästar eftersom det är det jag vill jobba med. Det är liksom det jag alltid kommer hålla på med. 
Och så längtar jag självklart sjukt mycket tills jag fyller 18 år för då får jag ta körkort WIHOO det kommer bli grymt ! 
Så ja man kan nog säga att jag har en ljus framtid och mycket roligt att se fram emot. Och skolan jadå den överlever jag ;) 

2 kommentarer:

  1. Kul att du skriver så långa inlägg Tilda. Kul att läsa dina tankar!

    SvaraRadera
  2. Vad fin bloggen blivit Tilda! Du är ju superduktig på bloggeri tycker jag och så roligt med dina kort du börjat lägga ut här. Nu har jag ju stenkoll på dig ;)

    SvaraRadera