måndag 1 juli 2013

Vad händer idag ?

Idag ska jag och min familj kanske åka ut till min mormor, för att min moster har flugit ner från Stockholm idag så hon kommer vara där. 
Det kommer bli roligt, det är alltid trevligt hos mormor. Hoppas bara det blir lite badväder snart så att vi kan bada. 

Annars så händer det inte så mycket idag, jag ska nog rida ut med mamma, och kanske vår hyresgäst hon är distansryttare. Så att det blir nog en lång runda idag, kanske rider vi till ryssberget ?! Vi får helt enkelt se vart vi blir av :) 

Träningstips

Om du hoppar med en en het häst, så kan du inte bara sitta och dra i tyglarna, utan sitt bara djupt i sadlen hela vägen fram till hindret och när du kommer fram så ställer du dig upp i lätt sits och följer med hästen över, och sedan så sätter du dig djupt i sadlen igen. För att om du drar i tyglarna hela tiden så känner ju hästen bara att någon drar och drar i honom och då tillslut så lyssnar hästen inte på det längre, då är det bättre att man gör halv halter och och tempoväxlingar,  det brukar funka. Det gäller även att man är lugn i sig själv ! 


Dagens hiss: Min moster kommer
Dagens diss: Allt är bra idag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar