söndag 11 augusti 2013

Nät mobbning !


Nät mobbning: Jag har tänkt på det ett tag sedan den där flickan från Kumla, tog livet av sig. På grund av nät mobbning, det är verkligen inte okej att ett jäkla gäng lyckas få en ensam person att må så dålig och att det leder till att hon ställer sig framför tåget.

Jag menar att när man sitter bakom en dator då kan man tuffa sig, och säga elaka saker. Men ofta när man stöter på personen man har varit elakt mot eller personens mamm/pappa, då är man inte så himla tuff ! Jag tror inte att dom som mobbar hade mått särskilt bra i fall någon hade bettet sig likadant mot dom/den. Jag tycker bara det är HEMSKT att någon/några kan få personer att må så dåligt, att dom gör hemska saker. Och jag önskar att den/dom som blir mobbade någon gång skulle våga säga ifrån, kanske till sin bästa kompis, mamma/pappa eller be en kompis säga till en vuxen. Så att mobbningen skulle stoppas. Man måste våga säga ifrån, har man inga vettiga föräldrar kan man säga till mormor, en snäll granne, fröken i skolan eller skolkuratorn. Bara säga till någon som man litar på, så kanske mobbningen minskar lite här i vårt land !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar