söndag 8 december 2013

Nätmobbning !

Det är något som händer väldigt ofta/många, här kommer ett inlägg om vad jag tycker om det.
Jag tycker inte att mobbning är okej någonstans inte i skolan, på stan, på nätet eller var det nu händer. 
Det är så många som tar så illa vid sig dom står inte upp för sig själva dom bara tar all skit. Tillslut så orkar dom inte mer, och då blir deras liv bara skit dom mår bara dåligt.

Jag kan stå upp för mig själv, jag kan säga nej, jag tar ingen skit ! Men det är väldigt många som inte vågar säga ifrån(stå upp för sig själva) Och då blir det inte roligt för dom, då mår dom inte bra vissa begår till och med självmord. 
Och jag tycker inte det är okej att mobbningen ska gå så långt att någon tar livet av sig, det är för jävligt att det händer så många nu förtiden. 
Det är väldigt lätt att sitta bakom en datorskärm och skriva ner elakheter, och allt idiotiskt man kan komma på. Men  när man ses öga mot öga då är dom inte lika  tuffa. Det är så fegt att ge sig på någon på internet och sedan inte stå för vad man har gjort ! 

Alltså det är klart att jag skulle bli väldigt ledsen om någon/några mobbade mig, men jag skulle inte för mitt liv låta dom trycka ner mig absolut inte ! 
Jag tycker att alla ska hjälpas åt att stoppa nätmobbningen, mobbning överhuvudtaget, ingen ska behöva utsättas för det, INGEN.  
Jag kommer göra som Nellie #skickavidare nätkärlek, gör det ni också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar