tisdag 3 december 2013

Vad är lycka, och hur kan humöret ändras så fort ?!

Alltså jag tänker ibland på lycka, vad är lycka hur kan man en dag vara glad och skutta runt. Och dagen efter vara förbannad/arg och besviken, kanske även ledsen. 
Jag är nästan alltid väldigt glad, det är sällan jag är ledsen. Arg är jag nog mer än vad jag är ledsen men jag är inte arg särskilt ofta heller !
Det är en person i min klass, han/hon är alltid ganska tyst och klagar på allt och alla i sitt liv allt är skit inget är bra. Han/hon pratar aldrig om något positivt, många av personens facebook inlägg handlar om hur dåligt allt är och att han/hon är så ledsen. Och jag vet vad det är han/hon mår dåligt över och det är egentligen ett ilands problem, men personen tar det väldigt allvarligt. Och tänk vad jobbigt det måste vara att alltid vara ledsen/arg, aldrig tänka på något positivt. 
Jag fattar faktiskt inte hur han/hon klarar det. 
Det hade jag aldrig klarat, men det är många av mina kompisar som frågar mig ganska ofta hur jag kan vara så glad hela tiden ?!
Ja svarar jag jag vet egentligen inte, jag trivs med mitt liv, vänner och familj jag är lycklig i mig själv helt enkelt. 
Ibland kan jag vara jätteglad utan att egentligen ha någon anledning. Men det är sådan jag är och det är jag väldigt glad för. 
Så lär er att inte bara se allt som är dåligt tänk på det som är positivt istället. Det finns alltid något positivt i det dåliga, det dåliga händer oftast av en orsak ! 

Jag vill inte ge ut något kön eller namn så därför skriver jag han/hon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar