måndag 27 januari 2014

Kärlek !

Idag så började vi med ett ämne i svenskan som heter kärlek, vi ska skriva en hel handbok om just ämnet kärlek.
- Vad är kärlek ?
- Varför gör man slut ?
- Är förälskad och kär samma sak ?
osv.. 

Kärlek för mig är ett särskilt band/förtroende mellan två personer, när man ser personen man gillar så blir man varm i hela kroppen och kanske lite fjärilar i magen ?!
Men att bli kär i någon kan vara ganska jobbigt, det är mycket tankar. 
Den vanligaste tanken är nog att man frågar sig själv hur man ska gå till väga med hela situationen, hur man ska berätta för personen att man gillar henne/honom. Man kanske smsar, ringer, skriver ett brev, men dom flesta inklusive jag tycker att det det känns inte fegt men lite fånigt att skriva ett sms/brev, då blir det lite som att fråga chans och enligt mig så frågade man chans i  mellanstadiet och lågstadiet. 
Det vanligaste i min ålder och uppåt är nog att man antingen ringer eller går fram och pratar med personen, men även om man tar mod till sig att våga berätta vad man känner, så är man kanske fortfarande orolig för tänk om personen inte känner likadant för mig som jag gör för henne honom?! Då kan det bli lite pinsamt eller man blir i alla fall väldigt ledsen/besviken.
 Jag var ju jättekär i den personen och så känner han/hon inte likadant, då hade i alla fall jag blivit ganska ledsen ! 
Det där med kärlek kan vara en väldigt härlig känsla men det är ett stort steg i livet, och man kan bli väldigt sårad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar