söndag 5 januari 2014

Musik !

Som ni nog vet vid det här laget, så älskar jag att sjunga och lyssna på musik. Innan när jag hade tråkig så startade jag alltid en film, m en sedan jag fick högtalaren av mormor i julklapp så startar jag alltid den och lyssnar på musik. 
När jag lyssnar på en riktigt bra låt som gör att man nästan får gåshud, då kommer jag in i en helt annan värld en väldigt lycklig och fartfylld värld :)
Te x om jag har en dålig dag, men jag startar en riktigt bra låt då bli ilskan/deprimerande saken som bortblåst. 

Så ett tips till er som lätt blir uppretade eller väldigt stressad över något, sätt på en låt som ni tycker är grymt bra och bara lyssna på texten/melodin så ska ni se att ni blir på bättre humör !

Jag lyssnar på musik minst 4 gånger varje dag, jag lyssnar på musik i stallet, hemma själv, ute och går, när jag bloggar och om jag inte lyssnar på musik så sjunger jag :)
Jag vet inte riktigt varför musik/att sjunga betyder så mycket för mig men en anledning är nog för att jag blir så grymt glad av det, det är bland det bästa jag vet. Jag brukar ibland prova sjunga en låt som är ny som jag tycker verkar svår att sjunga, och om jag då lyckas sjunga ganska bra till den kan göra min dag. När jag känner att jag lyckas med något som verkar omöjligt blir jag grymt glad(kommer ännu ett inlägg angående omöjliga saker senare)

Ja så ni som ofta har långtråkigt, blir lättirriterade, stressade, eller bara vill gå om kring med ett leende på läpparna ta och sätt på en låt som gör att ni får gåshud så ska ni nog få se på andra bullar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar