måndag 6 januari 2014

Saker som verkar omöjligt !

För ett tag sedan så skulle jag till ett stuteri och provrida 4 st ponnyer, men mamma sa till mig ca 2 veckor innan att en av dom skulle jag inte rida för att den var för svårriden för mig och för alla. Hon som äger den sa till mamma att den är jättefin har och kapacitet för EM i dressyr men det är bara en ryttare av alla som har ridit den som kunnat rida den hyfsat (sådär) Men när vi kom dit så tog hon som ägde den ut den i alla fall, så sa mamma jaja vi kan ju prova det får gå som det går, går det inte så gör det inte det heller. Varken dom eller jag trodde att det skulle gå, hon som äger den sa att bl.a så gillar den inte att ha nya ryttare på sig och hon har en tendens att bara dra iväg med huvudet rätt upp som gör att hon inte går att "kontrollera" Men jag satt upp och mycket riktigt så drog hon iväg, som dom sa att dom skulle göra. Precis när hon gjorde det gick ägaren i väg med hästen som jag ridit innan och under tiden så började jag få kontroll på dumheten hon höll på med. Genom att varenda gång jag kände att hon skulle dra iväg så lade jag en mjuk liten volt, och red sedan ut på det raka spåret igen, efter en stund så fick jag riktigt bra koll på henne och det gick skitbra att rida henne. När ägaren kom tillbaka ställde hon sig i hörnet blev knäpptyst ,sa efter en stund är det här samma häst ? :) Hon sa att det aldrig hade varit någon som ridit henne så bra (hon blev riktigt glad) 
Den ponnyn gick bäst att rida av alla hästarna jag red där ! 

Så jag(vi) har lärt oss att man ska inte ha förutfattade meningar, för man kan bli väldigt överraskad :)

Förresten jag ska provrida henne på tisdag igen, hoppas att det går lika bra !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar